:: Exchange Link ::

Friday, August 13, 2010

Apa da jadi nie......




Musim Piala Dunia dah berakhir..sekarang mula la pulak musim gila EPL..memang elok la tu start game time bulan posa...jadi musim kelab2 akan berentap tuk menjulang pelbagai jenis piala...yang di ceritakan di sini mengenai Premier League la...senang skit nk bercerita...tengok gamba kt ats pn da tau da...sebab pe jd cmni??? haa...sbb bulan Ramadhan al-mubarak ni pemilik2 ke-empat2 kelab di ats telah mengadakan satu perjumpaan atau meeting yg dorg panggil kt sana...jadi selepas beberapa jam dok bermesyuarat..klimaks nya dpt la kata sepakat...sempena bulan yg mulia ni dorg tak nak sgt simpan sifat tamak, benci, hasat dengki...jd musim ni dorg kena bermain secara adil dan saksama la...kena dgr ckp manager la..bantah kang da kna dok bangku simpanan pulak atau org omputeh panggil subtitution...terbelit lidah nk sebut...bagi menghargai jasa kelab masing2 jd pengadil ni mengadili acara mereka logo kelab lwn...spe yg pling kreatif logo yg menang tu akn digunakan sbg logo rasmi perlawanan...itu je la...gosip2 yg aku dgr cmtu la...gmba ni pn aku dpt kt member aku...dia br blik UK...

Bulan Ramadhan ni byk benda yang Allah larang kita daripada buat...contohnya mkn dan minum pada siang hr, berzina, mencuri, menipu, mencarut dan lain2...tapi bkn perbuatan ja yg kna jga...mata, mulut, telinga, tangan, kaki dan semua satu anggota badan ni kne jga dr berbuat benda yg tak elok...sebagai contoh..kwn sya br blik Newcastle...cewahh...speaking pulak...dia ni fotografi bebas...byk yg dia ambik gmba pelik2...contohnya..


Haaa....gile otai budak zmn skang...sib bek dia xpkai jersi Chelsea...buat malu aku je...aku pn pelik..mrh sgt knapa???sebab ada org blik tembikai kt muka die ke??ke air sirap..??kecik lg tu xkan tak gol nk mencarut2 pulak...bulan pose lak tu...siang pulak tu...adesss....sakit2...ni ada lg gmba yg tak elok...


Ini...ini...yg aku pelik...mcm mana kwn aku ni bole tangkap gmba dlm bilik dorg ni????perbuatan ni buat dlm bln pose gak ni...ish...ye pn cr la yg elok skit...ni shape pn tak de...keringgg jee....adehhh....


Ni pn satu...nk pegang pn jgn la dpn org rmai...ye pn terselit nk mintak tlg tnggu la dlm bilik persalinan...buknnya sorg tp dua2 merebut nk pegang...ishh2....ni pn bulan pose gak buat....Astaqfirullahal'azim.......


Yg ni aku tak tau nk describe pe....org sna ckp ni volkswagen beetle ying yang...mcm mana nk jln tu..???men guling2 kot.....da bulat elok da....haa...ni satu lg...bkn org je di larang membuat perkara terlarang....kereta pn haram buat maksiat terang2 cmtu....ye pn tnggu la mlm skit...dok dlm garaj ke....melampau la cmtu....

Itu je yg saya dpt beri sedikit peringatan pada kita sume dlm bulan yg mulia ni.....renung2kan dan selamat beramal.... 

YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH SWT DAN YANG KURANG TU DARI KELEMAHAN SAYA SENDIRI...
Related Posts with Thumbnails